Algemene absintdiscussie

Waardoor ontstaat dat ?

Zenzero (01/20/07 om 04:10:29):

Kan iemand mij uit de doeken doen, waar de zeer kleine olieachtige en paarlemoerachtige (mooi scrabble woord overigens) gekleurde substantie op mijn kübler 53, door ontstaat, na de toevoeging van koud water (sans sucre) in een brandschoon glas ???

Alvast bedankt.

 

Helfrich (01/20/07 om 23:24:32):

Dat is etherische olie (vnl. anethol) die wel uit oplossing komt, maar niet in emulsie ("louche") gaat of blijft. Dit kan gebeuren als de emulsie niet geheel stabiel is; aan de oppervlakte scheiden de oliedruppeltjes zich van de waterfase om een laagje te vormen.

Het parelmoereffect ontstaat door de breking van het licht in de diverse regenboogkleuren.

Waarschijnlijk kun je het verschijnsel voorkomen door een druppeltje Dreft aan je Kübler toe te voegen.

 

Zenzero (01/21/07 om 19:21:18):

Jawel, ammehoela Dreft zeg, je ik ken dat fenomeen idd van de vaatwas, klopt, maar in 'n Absint, ben je wel helemaal tof joh?  ;D

 

Helfrich (01/21/07 om 20:54:49):

Ehm, nee, ik ben een gevaarlijke gek. Heeft niemand je dat verteld? Ik zal het laten opnemen in de (goed bewegwijzerde) FAQ.

 

Zenzero (01/21/07 om 21:03:15):

Alle gekheid op 'n stokje. Bekijk even de fotos die ik zojuist geplaatst heb

 

radioflux (01/22/07 om 00:22:33):

Helfrich schreef:

Ehm, nee, ik ben een gevaarlijke gek. Heeft niemand je dat verteld?

Iedereen die in Nederland een kwaliteitsabsint [s]brouwt[/s] produceert, en hem dan ook nog in Nederland wil verkopen, is niet helemaal goed bij zijn hoofd. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, Zen.

 

Zenzero (01/22/07 om 14:48:20):

radioflux schreef:


Iedereen die in Nederland een kwaliteitsabsint [s]brouwt[/s] produceert, en hem dan ook nog in Nederland wil verkopen, is niet helemaal goed bij zijn hoofd. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, Zen.


Voor twee ?? Bedoel je daar mee te zeggen dat ik mijn consumptie van de Helfrich met 2 moet gaan verhogen, Flux.

Geen enkel probleem.  ::)  ;D

Kan ie de productie dus verdubbelen, en dat zou niet verkeerd zijn, toch?


 

radioflux (01/22/07 om 20:49:59):

Zenzero schreef:

Voor twee ?? Bedoel je daar mee te zeggen dat ik mijn consumptie van de Helfrich met 2 moet gaan verhogen, Flux.

Met twee vermenigvuldigen, eigenlijk. Dat lijkt me de enig juiste manier om de zaak aan te pakken, inderdaad.

 

Zenzero (01/22/07 om 21:43:58):

radioflux schreef:


Met twee vermenigvuldigen, eigenlijk. Dat lijkt me de enig juiste manier om de zaak aan te pakken, inderdaad.


Ook goed,

...Neemt overigens niet weg dat het 'n heel goede Absint is die de Duplais en de Montmartre zeker naar de kroon steken, immers weet ik niet of het in de bedoeling ligt van onze vriend Serge, in de zéér nabije toekomst ook zijn Absinthe Helfrich te onderwerpen aan 'n (bonafide blinde) proeverij al dan niet in aanwezigheid van de Absinthe Maffia.

Misschien moeten we hier te lande zelf eens 'n nieuwe standaard gaan zetten, door enkele gerenommeerde connaisseurs uit te nodigen voor zo'n
gelegenheid, zou mooi zijn, dacht ik zo.

Ik! Houdt me in ieder geval aanbevolen, voor dat evenement. ;)

 

Algemene absintdiscussie